NL: De stad Antwerpen
mocht op zaterdag 17 oktober 2015 opnieuw twee cruiseschepen tegelijk
ontvangen. Op zich is dat niet zo uniek want een dubbele aanloop komt wel meer
voor, maar deze keer lagen de schepen niet samen aan het Zuiderterras. MV
Oriana meerde namelijk aan in het Leopolddok.
EN: On Saturday 17 October 2015 the
city of Antwerp was once again visited by two cruise ships on the same day. It
is not really unique as a double cruise
call occurs from time to time, but this time the ships did not both dock at the
Zuiderterras in the city as MV Oriana dock in the Leopolddok.
NL: MS Europa van de
Duitse rederij Hapag-Lloyd Cruises en
MV Oriana van de Engelse rederij P&O Cruises lagen op 17 oktober
samen in Antwerpen. Deze keer lagen de schepen echter niet samen aan de
cruiseterminal zoals dat gebruikelijk is bij een dubbele aanloop. Enkel de
Europa meerde 's morgens af aan het Zuiderterras. De Oriana week uit naar de
dokken van de Antwerpse haven en meerde aan in het Leopolddok aan de kaaien
206-212. Bekijk onderaan het artikel de foto's van beide schepen.
EN: MS Europa from the German
cruise line Hapag-Lloyd Cruises and MV Oriana from the English cruise line P&O Cruises were both docked in
Antwerp on October 17th. But this time the ships both berth at the cruise
terminal like it is the case during most double cruise calls. Only the Europa
docked at the Schelde qyays in the morning. The Oriana was diverted to the
docks in the port of Antwerp and docked in the Leopolddok at quays 206-212.
Te grote diepgang - Draft
too high
NL: Normaal gezien meren beide cruiseschepen bij een dubbele
cruiseaanloop af aan de Scheldekaaien, maar doordat de Oriana te diep in het
water ligt geraakt het schip niet tot in de binnenstad. Bij laagtij zou het
schip anders in de problemen komen en zich vast kunnen steken in het slib.
Daardoor week het schip al voor het tweede jaar op rij uit naar het Leopolddok.
De passagiers aan boord werden opgewacht door een colonne bussen die hen naar
de binnenstad bracht.
EN: During a double cruise call both ships normally dock at the Schelde
quays, but because the Oriana lies to deep in the water the ship wasn't able to
get to the city centre. Otherwise the ship could get into trouble during low
tide as it possibly could get stuck in the mud of the river. Therefore the ship
was diverted to the Leopolddok for the second year in a row. The passengers on
board were awaited by a column of busses to take them to the city centre.
Reusachtige Union Jack - Giant Union Jack
NL: Vorig jaar lag de Oriana ook al aangemeerd in het Leopolddok
maar toen was het schip nog in de oude kleuren van P&O Cruises, namelijk
een volledig witte romp en een okergele schouw. Begin dit jaar werd het schip
omgeschilderd in de nieuwe huisstijl van de rederij. Daarvoor werd onder mee de
schouw blauw geschilderd. Maar de grootste verandering is dat de Oriana op de
boeg een reusachtige Engelse vlag kreeg. Met die aanpassingen wil P&O
Cruises hun Britse traditie, die ze al meer dan 175 jaar meedragen, nog extra
benadrukken.
EN: Last year Oriana was also docked in the Leopolddok but then the ship was
stil in the old colours of P&O Cruises, namely the completely white hull
and the ochre-yellow funnel. Earlier this year the ship was repainted in the
new house style of the cruise line. Therefore the funnel was painted blue, but
the biggest difference is that Oriana received an enormous Union Jack on the
bow. By doing so P&O Cruises wants to accentuate their British tradition
that is already going on for over 175 years now.
_________
All images are strictly copyrighted!
Do not copy without permission!
All images are strictly copyrighted!
Do not copy without permission!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten