EN: It is with regret that we inform you that Cruise & Maritime Voyages
(CMV) and their German subsidiary TransOcean Kreuzfahrten have filed for
bankruptcy. As a result, all future cruises have been cancelled.
NL: Antwerpen verliest hiermee een zeer trouwe klant. Beide
rederijen bezochten de stad op regelmatige basis. In 2020 stonden er in totaal
zes aanlopen van CMV gepland en vier van TransOcean Kreuzfahrten. Sinds het
allereerste bezoek van MS Marco Polo in mei 2010 heeft Cruise & Maritime
Voyages maarliefst 47 keer in Antwerpen gelegen met hun schepen. Op één schip
na, MS Ocean Countess, was de volledige vloot te zien in de Scheldestad.
EN: Antwerp loses a very loyal
customer. Both cruise lines visited the city on a regular basis. In 2020, a
total of six calls were planned by CMV and four by TransOcean Kreuzfahrten.
Since the very first visit of MS Marco Polo in May 2010, Cruise & Maritime
Voyages has been in Antwerp with their ships no less than 47 times. With the
exception of one ship, MS Ocean Countess, the entire fleet was on display in
the city of the Scheldt.
NL: Hun vloot bestond uit kleinere klassieke schepen die
gepromoot werden voor voornamelijk Engelse passagiers. Zo was de meer dan 50
jaar oude MS Marco Polo een absolute favoriet. Ook hebben ze voor enkele
seizoenen het oudste cruiseschip ter wereld gecharterd; MS Astoria. MS Magellan
en MS Columbus kwamen er respectievelijk in 2015 en 2017 bij de rederij. MS Columbus bezocht Antwerpen zelfs tijdens haar allereerste reis. De
schepen waren wel veel groter, toch was ook hierop de klassieke sfeer terug te
vinden.
Ondertussen had CMV ook de Duitse
rederij TransOcean Kreuzfahrten in 2014 opgekocht doordat ze toen in financiële
problemen zat. Zij voeren rond met MS Astor, een schip dat enorm geliefd was op
de Duitse markt, en enkele riviercruiseschepen. CMV kocht alles over en bouwde
de zeecruisebranche van TransOcean uit door Magellan, Columbus en Vasco Da Gama
ook deels in te zetten voor de Duitse markt. Terwijl CMV de schepen in de
wintermaanden richting Australië stuurde. In totaal kwam TransOcean
Kreuzfahrten 11 keer naar Antwerpen vanaf 2015.
EN: Their fleet consisted of smaller
classic ships that were promoted for mainly English passengers. The more than
50 year old MS Marco Polo was an absolute favourite. They also chartered the
oldest cruise ship in the world for a few seasons; MS Astoria. MS Magellan and
MS Columbus joined the shipping company in 2015 and 2017 respectively. MS Columbus even visited Antwerp during its Maiden Voyage. Although
the ships were much larger, they still had the classic atmosphere.
Meanwhile, CMV had also bought the German
shipping company TransOcean Kreuzfahrten in 2014 because it was in financial
difficulties at that time. They sailed cruises with MS Astor, a ship that was
very popular on the German market, and a few river cruise ships. CMV bought
everything and expanded TransOcean's sea cruise business by deploying Magellan,
Columbus and Vasco Da Gama partly for the German market, while CMV sent the
ships to Australia during the winter months. In total, TransOcean
Kreuzfahrten came to Antwerp 11 times from 2015.
Geplande uitbreiding van de vloot / Planned fleet expansion
NL: Cruise & Maritime Voyages had grootste plannen voor
2021. Zo hadden ze twee schepen overgekocht van P&O Cruises Australia, een
dochtermaatschappij van Carnival Corp. MS Pacific Aria, een zusterschip van MS
Vasco Da Gama, zou bij de vloot gevoegd worden als MS Ida Pfeifer. MS Pacific
Dawn zou opgedoopt worden tot MS Amy Johnson en stond ook gepland om naar
Antwerpen te komen in mei 2021.
Verder ging MS Astor in mei 2021
omgedoopt worden tot MS Jules Verne om te gaan varen voor een nieuwe Franse tak
van CMV, namelijk Croisières Maritimes & Voyages.
Wat er met de schepen gaat
gebeuren is nog niet bekend, maar gezien de hoge leeftijd van enkele ervan is
een enkele reis naar de sloopwerf spijtig genoeg niet ondenkbaar.
EN: Cruise & Maritime Voyages had
big plans for 2021. They had bought two ships from P&O Cruises Australia, a
subsidiary of Carnival Corp. MS Pacific Aria, a sister ship of MS Vasco Da
Gama, was to join the fleet as MS Ida Pfeifer. MS Pacific Dawn was to be named
MS Amy Johnson and was also scheduled to visit Antwerp in May 2021.
Furthermore, MS Astor was to be renamed MS
Jules Verne in May 2021 to sail for a new French branch of CMV: Croisières
Maritimes & Voyages.
What will happen to the ships is not yet known,
but given the advanced age of some of them, a single voyage to the scrapyard is sadly not unthinkable.
_________
All images are strictly copyrighted!
Do not copy without permission!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten