NL: MS Seven
Seas Navigator van de Amerikaanse luxecruiserederij Regent Seven Seas Cruises
lag op maandag 25 september 2017 voor de eerste keer in Antwerpen aangemeerd.
Het was ineens ook de eerste keer dat een schip van de rederij de stad bezocht.
EN: MS Seven Seas
Navigator of the American luxury cruise company Regent Seven Seas Cruises was
docked in Antwerp for the First time on Monday 25 September 2017. It was also
the first time a ship of the cruise line visit the city.
NL: MS
Seven Seas Navigator kwam in de morgen aan in zeer dichte mist, maar gelukkig
voor de passagiers trok die vrij snel op. Het 170 meter lange schip heeft
plaats voor 490 passagiers en 340 bemanningsleden. Eind 2016 kreeg het schip
nog een volledige make-over. Daarbij werd ook achteraan het schip een ‘ducktail’
toegevoegd om de stabiliteit van het schip te verbeteren. Hieronder staan
enkele foto’s van het interieur.
EN: MS Seven Seas Navigator arrived in the morning
in thick fog, but luckily for the passengers it was soon replaced by sunshine. The
170 metres long ship can accommodate 490 passengers and 340 crew members. At
the end of 2016 the ship received a full make-over, during which they also
added a ‘ducktail’ at the back of the ship for stability. Below you can find a
few interior photos.
©Elisabeth Verschueren
>> View the full photo gallery of the ship here: Seven Seas Navigator
Van Sovjetmarine tot cruiseschip / From Soviet
Navy to Cruise ship
NL: Het schip oogt op het eerste zicht niet heel speciaal, maar
toch heeft het een interessante geschiedenis. MS Seven Seas Navigator kwam voor
Radisson Seven Seas Cruises, later Regent Seven Seas Cruises, in de vaart in 1999,
maar de bouw van het schip begon al in 1988. Toen was het echter niet het plan
om een cruiseschip te bouwen. In dat jaar werd in Leningrad (nu
Sint-Petersburg) in de Sovjet Unie de kiel gelegd voor het schip ‘Akademik
Nikolay Pilyugin’. Het schip zou gebruikt worden om satellieten op te sporen maar
het werd nooit volledig afgewerkt. Het schip was voor 90% klaar toen er op
regeringsbevel gestopt moest worden met de verdere afwerking.
In 1997 werd het schip gekocht door de rederij V-Ships en
werd het hernoemd tot ‘Blue Sea’. Het schip werd daarna van Rusland naar ItaliĆ«
gebracht waar de T. Mariotti werf de bovenbouw zou weghalen om het schip dan volledige
om te bouwen tot een cruiseschip. In augustus 1999 was de ombouw klaar en stak
het schip in zee als MS Seven Seas Navigator.
EN: At First glance
the ship does not seem like anything special, but it does have a rather
interesting history. MS Seven Seas Navigator was launched in 1999 by Radisson
Seven Seas Cruises, which later changed into Regent Seven Seas Cruises, but the
building start of the vessel was already in 1988. At that time it was not the
intention to build a cruise ship. That year the keel was laid in Leningrad (now
Saint-Petersburg) in the Soviet Union for a ship called ‘Akademik Nikolay
Pilyugin’. The ship would be used for tracking satellites, but was never
completely finished. The ship was 90% completed when they had to stop working on
it by government orders.
In 1977 the
ship was bought by the company V-Ships and was renamed to ‘Blue Sea’. After
that the ship was transferred from Russia to Italy, where the T. Mariotti yard
stripped the ship of its upper structure and started to rebuild it as a cruise
ship. The rebuild was finished in August 1999 and MS Seven Seas Navigator took
to the sea.
©Carlo Martinelli |
_________
All images are strictly copyrighted!
Do not copy without permission!
Heel interessante ontstaans-geschiedenis !
BeantwoordenVerwijderen